Teamleder til Økonomi og Analyse i Børn og Unge

Teamleder til Økonomi og Analyse i Børn og Unge

Børn og Unge
  • Print
  • Forstør tekst
Har du en stærk faglighed og motivation for kommuneøkonomi, analyser og udarbejdelse af ledelsesinformation? Trives du i arbejdet i en politisk organisation, hvor der er kort fra idé til handling? Så er det måske dig, vi kan byde velkommen i spidsen for et stærkt team?

Vi søger en engageret og kompetent teamleder til vores Økonomi- og analyseteam på Børne- og Ungeområdet i Holstebro Kommune med tiltrædelse den 1. april 2025. Som teamleder får du ansvaret for den faglige kvalitet, prioritering og udvikling af teamets opgaver. Sammen med sekretariatschefen vil du arbejde målrettet på at videreudvikle teamets opgaveportefølje og skabe en stærk og velfungerende enhed.

Arbejdet er allerede godt i gang, men der er behov for yderligere fokus og prioritering for at løfte både ledelsesinformationen og analysearbejdet til nye højder. Vi ønsker, at vores arbejde i endnu højere grad understøtter politiske og ledelsesmæssige beslutninger samt bidrager til værdiskabelse både centralt og decentralt i Børn og Unge – fra vores ledere på skoler og dagtilbud til det specialiserede socialområde for børn og unge.

Vil du løfte økonomi, analyser og beslutningsgrundlag?

Fundamentet er lagt, og nu søger vi en teamleder, der med overblik og handlekraft kan videreudvikle opgaveløsningen de kommende år samtidig med, at der sikres god og stabil drift. Stillingen vil indeholde en række driftsopgaver, men som teamleder vil du stå i spidsen for udvikling af opgaveløsningen, og du vil indgå i tæt samarbejde med sekretariatschefen og chefgruppen. Du refererer direkte til sekretariatschefen, som også har personaleansvaret.

Dine ansvarsområder vil omfatte
  • Sikring af god økonomistyring på tværs af Børn og Unge og fastholdelse af et stærkt økonomisk fokus i samarbejde med teamet.
  • Videreudvikling af ledelsesinformation i samarbejde med teamet.
  • Udarbejdelse af økonomianalyser, notater og dagsordener til politisk og administrativ ledelse.
  • Ledelse og koordinering af budgetproces, budgetopfølgninger og regnskabsproces samt sparring med chefgruppen om disse opgaver.
  • Udvikling, koordinering og prioritering af teamets opgaver.
  • Indgå i tværgående koordinering internt i Børn og Unge og på tværs af kommunens øvrige afdelinger.

Kan du bidrage med erfaring, indsigt, ro og handlekraft?

Vi søger dig med en relevant uddannelse inden for økonomi eller samfundsvidenskab, f.eks. cand.oecon., cand.scient.pol., HD Regnskab eller Kommunom. Du skal have nogle års erfaring med kommunaløkonomi, og gerne på Børn og Ungeområdet. Har du samtidig en lederuddannelse, er det kun et plus og alternativt ser vi gerne, at du er motiveret for at
efteruddanne dig.

For at du lykkes godt i jobbet, er det vigtigt, at du
  • Har indsigt i de drifts- og udviklingsopgaver, der knytter sig til et økonomi- og analyseteam i en politisk ledet organisation.
  • Er stærk i Excel og har flair for ledelsesinformation, økonomistyring og analyse.
  • Er god til at lede og koordinere økonomirelaterede projekter og processer.
  • Har gerne erfaring med teamledelse af et økonomiteam.

Vi er samtidig nysgerrig på dine personlige kompetencer, og på i hvilken grad du
  • Agerer motiverende, tillidsskabende og samtidig formidler, hvor spændende og vigtig økonomistyring og ledelsesinformation er.
  • Bevarer roen og agerer sagligt, men også kan handle hurtigt, når situationen kræver det.
  • Har en god portion økonomisk humor :-)

Vi tilbyder tværfaglighed og stærke arbejdsfællesskaber

Sekretariatet er tværfagligt sammensat og kompetenceniveauet højt blandt de i alt 19 medarbejdere, der organisatorisk er fordelt i en række teams for henholdsvis Pædagogik & læring, Økonomi & analyse, Digitalisering & IT samt Sekretærgruppe. Økonomi & analyseteamet består udover dig af yderligere fem engagerede og ambitiøse medarbejdere.

Vi tilbyder en spændende teamlederstilling med udviklingsmuligheder på en dynamisk og udviklingsorienteret arbejdsplads med fokus på trivsel, medarbejderinddragelse, nytænkning og kompetenceudvikling. Vi har fleksibel arbejdstilrettelæggelse med mulighed for hjemmearbejde og en uformel omgangstone præget af humor.

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Sekretariatschef Karsten Binderup på telefon 30 34 34 22 eller Økonomikonsulent, Anne Langbo Bach på telefon 96 11 51 24.

Det praktiske

Tiltrædelsesdato den 1. april 2025.
Løn efter gældende overenskomst og forhandling med relevant faglig organisation.
Stillingen er på 37 timer med arbejdssted på Holstebro Rådhus.

Frist

Du ansøger via Holstebro Kommunes hjemmeside senest kl. 8.00 den 17. februar 2025.

Vi afholder første samtaler den 19. februar 2025 og anden samtaler den 25. februar 2025.
Går du videre til anden samtale møder du en case opgave og vi inviterer dig til at udfylde en personprofil, som du modtager personlig tilbagemelding på den 21. februar i HR & Udvikling ved Holstebro Kommune.


 

Deadline for ansøgning

17. februar 2025 23:59


Søg stillingen

Medarbejder i Holstebro Kommune

Vi arbejder for, at alle 5.500 ansatte i Holstebro Kommune oplever trivsel og faglig udvikling. Se mere om kommunens værdier, og hvordan det er at være ansat i organisationen på holstebro.dk/arbejdsliv.

Holstebro er en langstrakt kommune med knap 59.000 indbyggere mellem Vesterhavet og Limfjorden og er Nordvestjyllands kraftcenter for kultur, handel, uddannelse og erhverv.

I Holstebro Kommune har vi Kulturen til forskel. Vi bruger kultur som drivkraft for vækst og udvikling - og til at bygge bro til hinanden. Se mere på flyttilholstebro.dk.

keyboard_arrow_up