Læringsmål 1. - 2. klasse
Ideer til læringsmål
UNDERSØGELSE:
Eleven kan udføre enkle undersøgelser på baggrund af egne og andres spørgsmål, eksempelvis:
- Børnene indsamler små dyr ved brug af ketsjere. På baggrund af observationer af små dyr i naturen indretter de et terrarie til dyrene, så deres livsbetingelser minder om dem, de har i naturen (naturvejleder kan bookes)
MODELLERING:
Eleven kan anvende naturtro modeller, eksempelvis:
- Børnene kan sortere udvalgte udstoppede dyr ud fra fælles træk (naturvejleder kan bookes)
- Eleverne kan under en tur i nærområdet udpege karakteristiske bygninger og veje på et kort – f.eks. museum, slusen, havnen osv. *)
PERSPEKTIVERING:
Eleven kan genkende natur og teknologi i sin hverdag, eksempelvis:
- Børnene kan beskrive vandets kredsløb med begreberne fordampning, skyer, nedbør og grundvand, samt hvilken betydning kredsløbet har for vores hverdag *)
Børnene kan efterfølgende producere små rapporter om deres undersøgelser.
*) Vi stiller udstyr til rådighed men ikke underviser.