2 konsulenter til budgetopfølgning og analyser
Vil du være med til at understøtte lederne i Holstebro Kommune med deres økonomistyring?
Så har du nu muligheden for at blive en del af Økonomiafdelingen og træde ind i et tæt samarbejde med fagområderne omkring budgetopfølgning, udarbejdelse af analyser og ledelsesinformation..
I Økonomi har vi mange spændende projekter på vej, og i øjeblikket er vi bl.a. i gang med at udvikle metoden for budgetopfølgningen på alle økonomis områder på tværs af kommunen. Vi arbejder med data på tværs i vores fælles ledelsesinformationssystem, Targit. Afhængigt af din interesse er der således rig mulighed for at få dine egne projekter, samt at arbejde med ledelsesinformation.
Du bliver en del af Budget-teamet, som består af ca. 20 medarbejdere. Budget har det overordnede ansvar for kommunens budget samt budgetopfølgning og leverer analyser og ledelsesinformation til hele organisationen. Du vil komme til at arbejde tæt sammen med fagområderne, hvor dit primære fokus vil ligge i samarbejdet med Social og Sundhed.
Vi glæder os til at byde to gode kollegaer velkommen i teamet og vi er opmærksomme på at hjælpe dig godt i gang med dine opgaver, som primært vil omfatte
Da vi søger to nye kollegaer, er der mulighed for at tilpasse indholdet i stillingen efter erfaring og interesse.
Derudover forventer vi, at du
Bemærk; er du nyuddannet er vi også nysgerrige på at høre fra dig.
Udover at gå lidt op i kommunens økonomi går vi også op i at vi har en god arbejdsplads med høj trivsel. Vi har et godt socialt fællesskab og en uformel tone. I afdelingen er der en masse engagerede medarbejdere, der arrangerer forskellige sociale arrangementer. Det kan være alt fraløbeture, idrætsdag, brætspilsaftener, ture til travbanen, sysleaftener, og padel-træning. Vi arbejder i fleksible rammer, så vores hverdag hænger sammen samtidig med, at vi har fokus på kerneopgaven og hinandens behov.
Vi insisterer på at dele viden og udvikle både opgaven og hinanden. Vi sætter stor pris på vores interne samarbejde og vores tætte samarbejde med fagområderne.
Arbejdssted er på Holstebro Rådhus, Kirkestræde 11, 7500 Holstebro.
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst mellem relevant faglig organisation og Kommunernes Landsforening og forhandles med den faglige organisation.
Vi skal modtage din ansøgning senest den 27. april 2025 kl. 20.00.
Vi forventer at afholde samtaler den 29. april 2025.
Så har du nu muligheden for at blive en del af Økonomiafdelingen og træde ind i et tæt samarbejde med fagområderne omkring budgetopfølgning, udarbejdelse af analyser og ledelsesinformation..
I Økonomi har vi mange spændende projekter på vej, og i øjeblikket er vi bl.a. i gang med at udvikle metoden for budgetopfølgningen på alle økonomis områder på tværs af kommunen. Vi arbejder med data på tværs i vores fælles ledelsesinformationssystem, Targit. Afhængigt af din interesse er der således rig mulighed for at få dine egne projekter, samt at arbejde med ledelsesinformation.
Du bliver en del af Budget-teamet, som består af ca. 20 medarbejdere. Budget har det overordnede ansvar for kommunens budget samt budgetopfølgning og leverer analyser og ledelsesinformation til hele organisationen. Du vil komme til at arbejde tæt sammen med fagområderne, hvor dit primære fokus vil ligge i samarbejdet med Social og Sundhed.
Om jobbet – og dine opgaver
Du træder ind i et team med dygtige konsulenter, som besidder stor faglig ekspertise, og du vil derfor opleve rig mulighed for sparring, samt fælles udviklingsdrøftelser om økonomistyringen på områderne.Vi glæder os til at byde to gode kollegaer velkommen i teamet og vi er opmærksomme på at hjælpe dig godt i gang med dine opgaver, som primært vil omfatte
- Budgetopfølgninger og budgetlægning
- Økonomiske analyser og udvikling af ledelsesinformation
- Sagsfremstillinger og formidling af økonomiske problemstillinger
- Koordinering af ældre og sundhedsområdet
- Projektledelse
- Konsulentbistand til de enkelte fagchefer, centerledere og funktionsledere fx omkring ældre- og sundhedsreform
Da vi søger to nye kollegaer, er der mulighed for at tilpasse indholdet i stillingen efter erfaring og interesse.
Om dig – og dine kvalifikationer
Du kommer godt i gang med opgaverne, hvis du er god til at danne relationer, trives i at samarbejde med andre, samtidig med at du står fast på din faglighed, udfordrer overbevisninger og understøtter at de nødvendige beslutninger træffes og implementeres i organisationen.Derudover forventer vi, at du
- Arbejder selvstændigt med egne opgaver og samtidig bidrager til teamets fælles opgaveløsning
- Arbejder metodisk og systematisk
- Udviser nysgerrig og ejerskab for at udvikle din opgaveløsning, bl.a. ved at holde dig opdateret fagligt
- Synes om at kommunikere din viden, både mundtligt og skriftligt
- Har en relevant uddannelse og herunder erfaring med analyser samt økonomiske funktioner og værktøjer (f.eks. Excel, ØS-Indsigt, TARGIT, AS2007)
Bemærk; er du nyuddannet er vi også nysgerrige på at høre fra dig.
Hvem er vi?
Økonomis fornemmeste opgave er at sikre, at budgetansvaret løftes på tværs af organisationen gennem budget, budgetopfølgning og regnskab. Vi skaber overblik og forudsætningerne for kommunens samlede indtægter og udgifter på godt 4 mia. kr. Økonomi har ca. 45 ansatte ligeligt fordelt mellem Budget og Regnskabsservice.Udover at gå lidt op i kommunens økonomi går vi også op i at vi har en god arbejdsplads med høj trivsel. Vi har et godt socialt fællesskab og en uformel tone. I afdelingen er der en masse engagerede medarbejdere, der arrangerer forskellige sociale arrangementer. Det kan være alt fraløbeture, idrætsdag, brætspilsaftener, ture til travbanen, sysleaftener, og padel-træning. Vi arbejder i fleksible rammer, så vores hverdag hænger sammen samtidig med, at vi har fokus på kerneopgaven og hinandens behov.
Vi insisterer på at dele viden og udvikle både opgaven og hinanden. Vi sætter stor pris på vores interne samarbejde og vores tætte samarbejde med fagområderne.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte Dennis Østerdal Nielsen, leder af Budget på mail: DON@holstebro.dk eller på mobil 25 76 48 50.Løn og ansættelsesvilkår
Vi tilbyder en fast stilling på 37 timer pr. uge og med tiltrædelse senest den 1. juni 2025 og gerne tidligere.Arbejdssted er på Holstebro Rådhus, Kirkestræde 11, 7500 Holstebro.
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst mellem relevant faglig organisation og Kommunernes Landsforening og forhandles med den faglige organisation.
Ansøgningsfrist
Du søger stillingen og sender din motiverede ansøgning via linket 'Søg stillingen'.Vi skal modtage din ansøgning senest den 27. april 2025 kl. 20.00.
Vi forventer at afholde samtaler den 29. april 2025.
Medarbejder i Holstebro Kommune
Vi arbejder for, at alle 5.500 ansatte i Holstebro Kommune oplever trivsel og faglig udvikling. Se mere om kommunens værdier, og hvordan det er at være ansat i organisationen på holstebro.dk/arbejdsliv.
Holstebro er en langstrakt kommune med knap 59.000 indbyggere mellem Vesterhavet og Limfjorden og er Nordvestjyllands kraftcenter for kultur, handel, uddannelse og erhverv.
I Holstebro Kommune har vi Kulturen til forskel. Vi bruger kultur som drivkraft for vækst og udvikling - og til at bygge bro til hinanden. Se mere på flyttilholstebro.dk.